Debian Nedir? Ubuntu ile Arasındaki Farklar

Linux dağıtımları arasında bulunan Debian nedir, içeriğimizde açıklayacağız. Bu işletim sistemi, açık kaynaklı ve tamamen ücretsiz.

Bilgisayarlar için geliştirilen çok sayıda işletim sistemi mevcut. Bunlardan bazıları açık kaynaklı, bazılarıyla tamamen kapalı kaynak kodlu olarak karşımıza çıkıyor. Kapalı kaynak kodlu işletim sistemi dendiğinde aklımıza ilk gelenler MacOS ve Windows oluyor. Açık kaynaklı dendiğindeyse çok fazla seçenek bizleri karşılıyor. Bunlardan en popüleri Ubuntu ve Debian gibi Linux dağıtımları olarak gösterilebilir.

Linux çekirdeğine sahip olan Debian, 1990’lı yıllarda geliştirilmiş bir işletim sistemi. Bu işletim sisteminin geliştirilmesindeki temel amaç, özgür bir işletim sistemi yapmak. Yani Debian dendiğinde birçok kişinin aklına özgür bir işletim sistemi geliyor. Açık kaynaklı olan bu işletim sistemi, günümüzde de adından sıkça bahsettiriyor. Devamını oku

Yorum bırakın